هدف گذاري واقع بينانه
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province
محقق : مسعود احمدلو
هدف گذاري واقع بينانه

يکي پيام داده بود براي کم کردن روي تو يکي يعني صادق سلامي هم که شده سال بعد در رقابت هاي مستر المپيا حضور خواهم داشت!
برنامه تمريني و مکملي و دارويي خواسته و اصرار هم کرده بود و به دليل اينکه زير سن استاندارد بود شديدا و قويا رد کرده بودم!
گفتيم هدف گذاري معقول داشته باشيد نه اينکه بلند پروازي کرده و براي خود رويا بافي کرده و خود را مضحکه عام و خاص کنيد!
ميکل آنژ گفته است: «براي اغلب ما بزرگ ترين خطر اين نيست که اهداف مان بسيار بزرگ است و به آن نمي رسيم بلکه اين است که اهداف مان در اغلب موارد کوچک است و سريعا به آن مي رسيم.»

هدف گذاري داشته باشيد. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت براي خود بتراشيد. اهدافي که نه چندان کوچک باشند که رسيدن به آن تغييري در زندگي شما ندهد و نه آنچنان بزرگ که رويا پردازي محسوب شود هر چند در معدود مواردي ديده شده است که همين اهداف که روزگاري رويا پردازي محسوب مي شده است در سايه تلاش و زحمات فراوان در سايه ساز از رو نرفتن برخي از افراد به حقيقت بدل شده است!

 

نکات

ü اهداف شما بايد شما را به چالش وا دارد نه اينکه دست روي دست گذاشته و تحقق هدف بزرگ خود را از پيشامد و حادثه و اتفاق طلب کنيد!
ü اهداف شما بايد معقول و منطقي و دست يافتني و تحقق پذير باشد در عير اين صورت دچار رويا پردازي شده ايد و شديدا بايد تجديد نظر کنيد!
ü اهداف شما بايد مثبت باشد به اين معني که مبتني بر تقويت شما باشد و پيروزي را در ضعيف تر شدن و مصدوميت حريف جستجو نکنيد!
ü اهداف و همچنين پيشرفت هاي روز به روز خود را يادداشت کنيد!
ü همانگونه که بر اساس نقاط قوت خود هدف گذاري مي کنيد بر روي نقاط ضعف خود هم هدف گذاري کنيد و اين نقاط را از ياد نبريد!

موفقيت از آن شماست اگر به آن اميد واقعي داشته باشيد. اهداف بزرگ چالش هاي بزرگ را طلب مي کند و چالش هاي بزرگ نيز روحيه و جنگندگي هاي مثال زدني را نياز دارد!

1.jpg
استروئيدها

مصرف کردن و يا نکردن استروئيد امري کاملا اختياري بوده و الزامي به مصرف اين داروها نيست هر چند در اغلب موارد پرسورهاي طراز اول جهان از اين دسته از داروها بهره مي برند.

تفاوت از کجا تا کجا؟!

بين استفاده از استروئيدها و استفاده هاي افراطي و نسنجيده از استروئيدها همواره فرق عظيمي بوده است و اگر هم کسي تمايل به استفاده از استروئيد داشته باشد هرگز نبايد بيگدار به آب زده و از حد تعادل خارج شود.
مصرف نسنجيده از استروئيدها عضلات شما را مي سازد و شما را قوي مي کند و رکورد شما را افزايش مي دهد ولي ذهن شما را بيمار مي کند مغز شما را معيوب مي کند و کبد شما را از کار مي اندازد و کليه هاي شما را از بين مي برد و در اين بين سوا کردني هم در کار نيست و خوب و بد با هم است!
کساني که پروسور حرفه اي هستند حتما آنتوني کلارک را مي شناسند. اين قهرمان که در دوران خود قهرمان بلامنازع بود طبيعي کار بود و از استروئيدها هم استفاده نمي کرد پس بدون استروئيد هم مي توان به هدف رسيد.
Glen Chabot که رکورد افسانه اي kaz را شکست نيز پاور کاري عاري از استروئيد و دارو بود ولي ديديد که چه کرد پس بدون دارو هم مي توان قهرماني را تجربه کرد.

Mike Mac Donald با وزنه 74 کيلوگرمي 500 تکرار از حرکت پرس سينه را انجام داد و اين فرد نيز فردي عاري از استروئيد بود پس بدون استفاده از استروئيد هم مي توان خلق شگفتي کرد.

افزايش تدريجي بار

بهترين شيوه براي افزودن بر حجم و قدرت عضلات استفاده از تکنيک افزايش تدريجي بار است به اين معني که بايد تدريجا فشار وارد شده بر عضلات را زياد کنيد.

اين افزايش فشار بايد در برنامه اعمال شود و در ثاني اين افزايش فشار حتما بايد به صورت تدريجي باشد وگرنه مثمر ثمر نخواهد شد.

سازگاري با استرس تمرين

عضلات ما زماني رشد کرده و قوي مي شوند که در برابر استرس تمريني که بر روي وارد مي کنيد سازگاري پيدا مي کند.

ريکاوري

تحقيقات نشان داده است که پرسورهاي پيشرفته در برخي روزها بايد تمرينات سنگين داشته و برخي روزها را نيز با تمرينات سبک سپري کنند و اين روزها را به عنوان روزهاي ريکاوري در برنامه خود لحاظ کنند.

تاندون ها

لازم به يادآوري است زماني که تکرارهاي 1 الي 3 تايي را انجام مي دهيد فشار وارد شده بر عضلات به حداکثر خود رسيده و تاندون ها نيز به خوبي تقويت مي شوند.

زماني هم که عضلات قوي شدند و تاندون ها نيز تقويت شدند افزودن بر رکورد تکي نيز ميسر بوده و سهل خواهد گشت.

صبر پيشه کنيد!

صبر يکي از مهم ترين ويژگي هاي پرسورهاي پيشرفته و بزرگ بوده است و از حلقه هاي مفقوده اين رشته در سطوح مبتدي نيز محسوب مي شود.

يک شبه نمي توان ره صد ساله رفت! گر صبر کني ز غوره حلوا سازم! اين دو ضرب المثل را که خوب به خاطر داريد ولي چرا وقتي پاي عمل مي رسيم اين دو را از ياد مي بريد.

بي صبري و مصدوميت

نداشتن صبر در ورزش هاي قدرتي و مخصوصا در وزنه برداري قدرتي به معني مصدوميت در نيمه هاي راه و از ميدان به در شدن در اواسط راه خواهد بود پس صبر پيشه کنيد و صبور باشيد.

تعجيل ممنوع

براي قهرماني در اين رشته نيازي به داشتن صبر ايوب نيست ولي دست کم مي توان گفت که تعجيل نيز در اين رشته روا نبوده است. 

حريف تمريني مناسب

همان اندازه که ديگر فاکتورهاي ياد شده براي موفقيت در اين رشته ورزشي مهم است داشتن حريف و يار تمريني مناسب نيز از اهميت زيادي برخوردار است!

مربي شما ضعف هاي شما را شناسايي کرده و در برنامه هاي تمريني شما اين نقاط ضعف را تقويت مي کند ولي وقتي پاي تمريني مي رسيم بدون وجود يار تمريني تمرينات شما عملا فلج خواهد بود.

2.jpg
نکته

به عنوان حريف تمريني افرادي را انتخاب کنيد که کمي فقط کمي قوي تر از شما بوده و تا حدودي هم با تجربه تر از شما باشند.
هر چند حريف تمريني شدن براي افرادي که ضعيف تر از ما بوده و تجربه کمتري نسبت به ما دارند براي ما سهل تر و دلچسب تر است ولي شما سختي کار را به جان بخريد و با بزرگ تر از خود دوست و حرف تمريني شويد که ضرر نخواهيد کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل